Συμμετεῖχα μὲ ἀνακοίνωση ὑπὸ τὸν τίτλο: Singing antiphonally: unity or variety? [1]

Νὰ σημειωθεῖ ἐπιπλέον ἐδῶ ὅτι ὀργάνωσα καὶ ἡγήθηκα ὁμίλου Ἑλλήνων συναδέλφων, μαζὶ μὲ τοὺς ὁποίους καὶ μετείχαμε στὸ παραπάνω συνέδριο ὡς ἑνιαία ἐρευνητικὴ ὁμάδα· ὁ ἐν λόγῳ ὅμιλος ἀπετελεῖτο ἀπὸ τοὺς ἑξῆς συναδέλφους ποὺ εἰσηγήθηκαν, ἀντίστοιχα, τὰ ἀκόλουθα παρεμφερῆ θέματα: Dimitrios Balageorgos: Unity and variety in orthodox music: the case of Great Doxology / Thomas Apostolopoulos: LEVELS OF ORALITY IN BYZANTINE MUSIC / Flora Kritikou: The kalophonic settings of Stichera idiomela in the Byzantine and Cyprian traditions: convergences and divergences / Michalis Stroumpakis: The interpretative tradition of Hymns in Athonite monasticism. Diversity and unity. A first approach.


[1] Βλ. http://isocm.com/conferences/2011/index.html